نوشته شده توسط : mohadeseh

چندین نکته در مورد زمان استفاده از ضد آفتاب وجود دارد. اما آنچه توصیه های علمی است و چرا چنین است، چیزی است که برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از آسیب باید جدی گرفته شود.

1. حضور همزمان UVB و UVA اساسی است

نور خورشید حاوی دو اشعه مضر است، یکی اشعه ماوراء بنفش A یا UVA و دیگری ماوراء بنفش B یا UVB نام دارد. اشعه UVA می تواند خطر سرطان پوست را افزایش دهد و اشعه UVB می تواند باعث آسیب پوست و آفتاب سوختگی شود.

بنابراین، برای خرید کرم ضد آفتاب باید توجه داشته باشید که این محصول باید از آسیب هر دو اشعه جلوگیری کند. همچنین توجه داشته باشید که وجود اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم در ضد آفتاب ضروری است. زیرا می تواند هر دو اشعه آسیب رسان به پوست را مسدود کرده و حداکثر محافظت را از پوست شما انجام دهد.

2. بهترین میزان SPF چقدر است؟

SPF مخفف فاکتور محافظت در برابر آفتاب است. مقدار این فاکتور در کرم های ضد آفتاب همیشه باید بالای 30 باشد تا بتواند نور خورشید را منعکس کرده و از پوست دور شود. بنابراین، پودرها یا کرم هایی با SPF کمتر از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت نمی کند.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF بالا مانند SPF 50 نباید اعتماد به نفس زیادی به شما بدهد و شما را مجبور کند که مثلاً برای مدت طولانی در معرض نور خورشید باشید. به حتی با SPF بالا، باز هم باید مراقب خود باشید.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در حالی که یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 می تواند 97 rays از اشعه های خورشید را رد کند، یک کرم ضد آفتاب دیگر با SPF 50 فقط 98 block را مسدود می کند. به بنابراین، چه SPF 30 دارید یا 50، به خاطر داشته باشید که همیشه باید به اندازه کافی از کرم استفاده کنید و داشتن SPF بالاتر بهانه ای برای استفاده کمتر از کرم نیست.

3. پس انداز نکنید

این درست است که هزینه ارائه محصولات بهداشتی و آرایشی افزایش یافته است. اما در مواردی مانند ضد آفتاب نباید ذخیره شود. بنابراین، هر زمان که قصد بیرون رفتن دارید، باید حدود 28 گرم ضد آفتاب را به هر قسمتی از بدن که در معرض آفتاب است بمالید و گوش ها، گردن، پاها و پشت گردن را بپوشانید. اندازه توپ گلف است و می تواند از پوست شما مراقبت کند.

 

استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام فصول

 

4. در چه فصلی استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است؟

کرم ضد آفتاب برای همه فصول ضروری است، و برخی معتقدند استفاده از آن حتی در محیط های بسته خوب است. بنابراین بهانه هایی مانند زمستان و هوا ابری و خورشید پشت ابرها نباید بخشی از برنامه مراقبت از پوست شما باشد. اگر در خانه از ضد آفتاب استفاده نمی کنید، هر بار که بیرون می روید. حتی برای مدت کوتاهی، باید کرم را بمالید و سپس از خانه خارج شوید.

5. چرا باید نیم ساعت قبل کرم بزنم؟

اگر هنگام خرید کرم ضد آفتاب به آنچه روی جعبه نوشته شده توجه کنید، معمولاً عبارتی به عنوان توصیه ثابت روی همه جعبه ها نوشته شده است: "نیم ساعت قبل از خروج از خانه کرم را بمالید".

دلیل این توصیه بسیار مهم این است که پوست شما برای محافظت از خود در برابر آفتاب به نیم ساعت زمان نیاز دارد تا کرم ضد آفتاب را جذب کند. بنابراین، اگر از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و بلافاصله از خانه خارج شوید، هیچ لطفی به خودتان نخواهید کرد.

6. قوانین تجدید کرم را بدانید

احتمالاً شنیده اید که کرم ضد آفتاب باید در طول روز تجدید شود. اما قوانین از محصول به محصول و از موقعیت به موقعیت دیگر متفاوت است:

در شرایط عادی، کرم ضد آفتاب باید هر دو ساعت یکبار تجدید شود تا از پوست محافظت شود. توجه داشته باشید که قانون استفاده از کرم مانند یک توپ گلف یا 28 گرم است.

اگر از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید، باید هر ساعت تا یک ساعت و نیم کرم را تمدید کنید. زیرا تمیز کردن ضد آفتاب راحت تر است.

بلافاصله پس از شنا، تعریق و ایستادن در زیر برف و باران، ضد آفتاب از بین رفته و نیاز به تجدید دارد.

7. به تاریخ محصول توجه کنید

هنگام خرید کرم ضد آفتاب، به تاریخ نوشته شده روی محصول دقت کنید. درست است که معمولاً روی بسته بندی آمده است که بهترین زمان استفاده از محصول شش ماه یا یک سال پس از باز کردن بسته است. اما اگر تاریخ انقضای محصول نزدیک باشد، عملاً خواص آن کاهش می یابد و ممکن است به شش ماه نرسد.

8. از بالم لب استفاده کنید

یکی از مناطقی که به راحتی در معرض آفتاب قرار می گیرد و معمولاً هیچ کس برای محافظت از آن به محصول مشخصی روی نمی آورد، لب ها هستند. لب ها مانند دیگر قسمت های صورت در معرض اشعه خورشید قرار می گیرند که می تواند به آنها آسیب برساند. بنابراین استفاده از بالم لب که حداقل 30 SPF داشته باشد برای محافظت از لب ها ضروری است. اگر سطح SPF بالاتر بود، هیچ مشکلی وجود نداشت. اما به دنبال گزینه های SPF پایین نباشید.

9. به غیر از خرید کرم ضد آفتاب چه روشهای دیگری؟

ضروری است که هر فرد کرم ضد آفتاب بخرد و از آن استفاده کند. اما واقعیت این است که استفاده از این محصول به تنهایی نمی تواند منجر به محافظت کامل از پوست در برابر آفتاب شود و برای محافظت کامل باید کارهای دیگری انجام دهید. در اینجا برخی از آنها آمده است.

ساعات پیک را بشناسید

اوج نور خورشید معمولاً از ساعت 10:00 تا 16:00 است. در این ساعات، اگر کار فوری دارید، فضا را بسته نگذارید و اگر به هر دلیلی مانند کار خود مجبور به بیرون رفتن هستید، علاوه بر رعایت تمام نکات این مقاله، حتماً سعی کنید در مکان های سایه دار قرار بگیرید.

کلاه آفتابی لبه پهن

به خاطر داشته باشید که عملکرد کلاه آفتابی بر سبک شما تأثیر نمی گذارد. باید مراقب پوست شما باشد. بنابراین ابتدا باید کلاهی متناسب با سر خود بسازید تا نور از منافذ کوچک و بزرگ عبور نکند. در مرحله دوم، لبه کلاه باید پهن و پهن باشد تا از تمام نقاط صورت در برابر اشعه خورشید محافظت شود.

عینک آفتابی مناسب بخرید

خرید عینک آفتابی یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای محافظت از بینایی و پوست حساس اطراف چشم خود انجام دهید. نکته اصلی این است که عینک آفتابی شما باید در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم باشد و باید هنگام خرید آن را بررسی کرده و از صحت آن مطمئن شوید. از طرفی بهتر است عینک های کوچکی نداشته باشید تا بتوانند از فضای بیشتری مراقبت کنند. عینک هایی با عینک های بزرگ ممکن است برای شما ایده آل باشد.

پیراهن آستین بلند

اگرچه پوست صورت و گردن باید در برابر آفتاب محافظت شود، اما بقیه بدن نیاز به مراقبت دارد. بنابراین با پوشیدن بلوز آستین بلند، دستکش، شلوار بلند و کفش های بسته از پوست خود مراقبت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: